Zmiany w Umowach oraz Regulaminach dla Abonentów związane z wejściem w życie 21 grudnia 2020 r. przepisów o zmianie w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2.
Szanowni Państwo,
21 grudnia 2020 r. wchodzą w życie przepisy ustawy z dnia 14 maja 2020 r. o zmianie niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2, które nowelizują między innymi ustawę Prawo telekomunikacyjne.
W związku ze zmianą przepisów prawa, musimy zmienić treść Państwa umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych zawartej z SOFTNET Telekom Bielińska sp.j. (dalej Umowa) oraz regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych (dalej Regulamin). Zmiany wejdą w życie z dniem 21.12.2020r. i będą następujące :
1. Postanowienia które mówią o wypowiedzeniu/rozwiązaniu/odstąpieniu od umowy przez Abonenta w formie dokumentowej.
Oświadczenie Abonenta o braku woli przedłużenia na czas nieokreślony umowy zawartej na czas określony, o odstąpieniu od umowy, o rozwiązaniu umowy bądź o wypowiedzeniu umowy, pod rygorem nieważności powinno mieć formę pisemną bądź formę dokumentową. Abonent może złożyć oświadczenie, o którym mowa w zdaniu poprzednim, w Biurze Obsługi Klienta Operatora, w rozmowie telefonicznej (pod numerem telefonu Operatora wskazanym w umowie), poprzez wysłanie listownie na adres Biura Obsługi Klienta Operatora albo poprzez wiadomość mailową (wysłaną na adres Operatora wskazany w umowie z adresu e-mail Abonenta podanego w Umowie).
W przypadku złożenia przez Abonenta w formie dokumentowej oświadczenia o braku woli przedłużenia na czas nieokreślony umowy zawartej na czas określony/rozwiązaniu/wypowiedzeniu/odstąpieniu od umowy, Operator w ciągu jednego dnia roboczego od chwili otrzymania tego oświadczenia, zawiadamia Abonenta o jego otrzymaniu przez:
- – SMS na numer wskazany przez Abonenta do kontaktu widniejący w umowie – w przypadku Abonenta, który wskazał numer niegeograficzny (np. typowy nr komórkowy);
- – wykonanie połączenia telefonicznego na numer wskazany przez Abonenta do kontaktu widniejący w umowie – w przypadku abonenta, który wskazał numer geograficzny (np. typowy nr stacjonarny).
Dodatkowo po otrzymaniu takiego oświadczenia we wskazanej formie dokumentowej Operator potwierdza ten fakt w terminie 14 dni od dnia jego otrzymania wskazując nazwę usługi będącej przedmiotem oświadczenia, datę jego otrzymania i dzień wypowiedzenia/rozwiązania/odstąpienia od umowy. Potwierdzenie to będzie dokonane:
- – SMS na numer wskazany przez Abonenta do kontaktu widniejący w umowie – w przypadku Abonenta, który wskazał numer niegeograficzny (np. typowy nr komórkowy);
- – pocztą elektroniczną na adres wskazany przez Abonenta do kontaktu – gdy Abonent wskazał taki adres bądź nie podał wspomnianego wyżej numeru niegeograficznego, albo
- – na piśmie gdy Abonent nie udostępnił wspomnianego numeru niegeograficznego ani wspomnianego adresu poczty elektronicznej
2. Automatyczne przedłużenie na czas nieokreślony umów zawartych na czas określony.
W przypadku gdy umowa zawarta na czas określony uległa automatycznemu przedłużeniu na czas nieokreślony po okresie jej obowiązywania, Abonentowi przysługuje prawo do jej wypowiedzenia w każdym czasie z zachowaniem jednomiesięcznego okresu wypowiedzenia. W okresie wypowiedzenia Abonent ponosi jedynie koszty świadczenia usług telekomunikacyjnych objętych umową.
Przed automatycznym przedłużeniem na czas nieokreślony umowy zawartej na czas określony Operator informuje Abonenta w sposób jasny i zrozumiały na trwałym nośniku, nie później niż na 30 dni przed upływem okresu, na jaki umowa została zawarta, o automatycznym przedłużeniu umowy, sposobach jej rozwiązania, a także o najkorzystniejszych oferowanych przez siebie pakietach taryfowych.
Po automatycznym przedłużeniem na czas nieokreślony umowy zawartej na czas określony Operator co najmniej jeden raz w roku informuje Abonenta o najkorzystniejszych oferowanych przez siebie pakietach taryfowych, chyba że Abonent nie wyraził zgody na otrzymywanie informacji marketingowych.
Powyższe zmiany Umowy nie wpływają na zakres Państwa obowiązków wynikających z Umowy. W przypadku braku akceptacji zmian mają Państwo prawo, do dnia wejścia zmian w życie, wypowiedzieć zawartą z nami Umowę. Zastrzegamy jednak, że w przypadku gdy skorzystają Państwo z tego prawa przed upływem okresu na jaki została zawarta Umowa, będą Państwo zobowiązani do zwrotu udzielonych Państwu ulg, na zasadach wskazanych w Umowie.
Zespół SOFTNET Telekom